KÖPINFORMATION

Vilka regler gäller för betalning med betal/kreditkort?
Hos oss kan du betala med VISA, MasterCard, Diners och American Express. Vi behöver ditt kortnummer, giltighetsdatum och din säkerhetskod (läs mer om säkerhetskoder). Din anslutning till oss krypteras med 256-bitars kryptering. För anslutningen används TLS 1.2. Informationen skickas via en säker uppkoppling så att inga obehöriga personer kan se din kreditkortsinformation.

Var hittar jag säkerhetskoden?
Kortets säkerhetskod är en utökad säkerhetsåtgärd. 
På de flesta kreditkort är säkerhetskoden de tre sista siffrorna i numret ovanför signaturrutan på baksidan av ditt kreditkort. 

På American Express-kort är säkerhetskoden det fyrsiffriga numret på vänster eller höger sida ovanför kreditkortsnumret på kortets framsida.
Kan jag betala mot faktura?
Handlar du som privatperson gäller kortbetalning.
Kommuner, landsting och statliga bolag behöver inte ansöka om att bli fakturakunder. Vi lägger upp ett kundnummer efter att vi fått veta kunduppgifter. Aktiebolag och andra bolagsformer kan ansöka om att få bli fakturakunder efter sedvanlig kreditprövning. Vi erbjuder: 
30 dagars kredittid. Ring vår kundservice på 08-22 88 05 
eller skicka e-post till anders.olsson@momentab.se
Hur mycket kostar frakten?
Ingenting! Alla leveranser inom Sverige, Norge, Danmark och Finland kostar 0 kr.
För frakt utanför Norden, kontakta oss.
Hur lång tid tar leveransen?
Jag ångrar mitt köp, hur gör jag?
Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna.
Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka hela din beställning så återbetalar vi det belopp du har betalat inklusive avgift för betalsätt och fraktkostnader. Om du skickar tillbaka en del av beställningen betalar vi inte tillbaka avgiften för betalsätt och fraktkostnader. När du ångrar ett köp ska du som kund stå för returfrakten.
Jag vill returnera en produkt
Du står för risken vid en retur till oss så tänk på att varan i originalförpackningen skall förpackas väl i ett bra ytteremballage. När du returnerar en reklamation med post är du skyldig att hålla ned kostnaden för frakten. Vi rekommenderar därför billigaste sätt som är Postens Kundretur Kontant (Postens produktkod 29). 
Du kan också välja någon av Postens olika förpackningar där portot är inkluderat men skickar du på sådant sätt får du inget kvitto med kolli-ID.

Bifoga alltid ett köpbevis och skriv tydligt varför du sänder varan åter till oss. Om orsaken är fel på varan, måste typ av fel anges på ett tydligt och bra beskrivet sätt. Ange hur du vill att din eventuella utbetalning ska göras. Se mer information under frågan om återbetalning. 




När en vara returneras till oss så får du som kund bekosta returfrakten. Om din retur gäller någon form av reklamation och om vi godkänner reklamationen får du tillbaka pengarna för frakten. Vi löser inte ut varor som returneras mot postförskott eller efterkrav. 
Skicka returen till: 
Moment AB, Brännkyrkagatan 44, 118 22 Stockholm.

Pengar tillbaka, vad gäller?
Återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto, plus- eller bankgirokonto, i andra hand via avi. Har du betalat din order med kontokort återbetalas returen till ditt kontokort om du inte anger annat. Om du anger ett kontonummer ska det tillhöra de personuppgifter du lämnar i returen. Kontot måste vara helt komplett med eventuellt clearingnummer. Återbetalningen sker så snart vi har mottagit och godkänt din retur dock senast inom 30 arbetsdagar.
Shopping Cart